Blauwe hoed = plan hoed





Je bent de dirigent die het proces in de gaten houdt.
Je evalueert wat is bereikt, stelt vast wat de volgende stap moet zijn.
Welke actie onderneem ik, wat organiseer ik, wat is het besluit?


Waar en wanneer doe ik iets?
1. Wat moet ik doen?

2. Hoe ga ik dat doen?

3. Ik doe mijn werk.

4. Ik kijk na.


Opdracht bij blauwe hoed

Witte hoed: Ik stel vast dat er veel papiertjes op de speelplaats rondslingeren. Ik heb wel 50 papiertjes geteld vorige week.

Rode hoed: ik ben daar triestig door.

Zwarte hoed: onze school is vuil, kunnen de leerlingen dat wel in orde doen?


Blauwe hoed: We moeten een duidelijke planning maken. We moeten een oplossing vinden, gewoon elke dag de papiertjes oprapen is geen goed oplossing. We moeten er voor zorgen dat we het vermijden.
Bespreek met juf of meester hoe je dat zal doen?

Geen opmerkingen: