Opvoedingstip februari

EVEN HERHALEN: Met de scholengemeenschap 'de Vier Winden' waartoe ook onze school behoort, zijn we gestart met 'oudersessie en opvoeding' (enkel voor ouders van peuters en eerste kleuters). In de toekomst zal dit ook uitgebreid worden naar alle ouders. 'Oudersessie en opvoeding' is een bijeenkomst waar opvoedingstips besproken worden. Daarom alvast volgende tip.

Je weet dat je dochter en/of zoon liegt, maar toch blijven ze ontkennen, bij hoog en laag.
Hoe krijg ik mijn kinderen zover dat ze eerlijk zijn ...

Mensen moeten soms, om gezond op te groeien, hun eigen zin eens doen. Er zijn heel wat mensen die zeggen: gelukkig dat ik heb doorgezet want mijn ouders gingen niet akkoord met mijn keuze...
Dus daarom moet je niet te snel panikeren.

Maar hardnekkig onwaarheden vertellen, kan niet. Over liegen hoeft niet gediscussieerd te worden. Het is niet waar. Punt. Als je kind blijft liegen, dan heeft dat consequenties. Je kan je kind één leugenkaart geven per week. Als het tijdens die week nog eens liegt, dan krijg het straf en moet het bijvoorbeeld een halfuur of uur vroeger naar bed omdat het zich verkeerd gedraagt. (vrij uit ultieme tips)

Geen opmerkingen: